دکتر کامران حامی | آمادگی قبل از انجام سونوگرافی
آمادگی قبل از انجام سونوگرافی

آمادگی قبل از انجام سونوگرافی

یکی از روش های تشخیص بیماری در پزشکی ، استفاده از سونوگرافی است . دستگاه سونوگرافی از طریق ارسال امواج صوتی با فرکانس بالا که به آن اولتراسوند نیز می گویند ، تصویر اندام های داخلی بدن را ارائه می دهد . سونوگرافی روشی غیرتهاجمی ، بدون درد و بی خطر است که برای زن ، مرد و کودکان قابل انجام است . انواع مختلفی از سونوگرافی هست که بسته به نیاز بیمار و نظر پزشک برای تشخیص بیماری ها به کار می رود .

سونوگرافی عمومی یا سونوگرافی لگن و شکم یکی از این موارد است که برای تصویربرداری و تشخیص اندام های داخلی شکم و لگن به کار می رود . این تصویربرداری به بررسی و معاینه اندام هایی همچون کیسه صفرا ، طحال ، کبد ، پانکراس ، کلیه ها ، لوزالمعده ، آپاندیس ، غدد فوق کلیوی ، غدد لنفاوی ، اماء و احشاء لگنی ـ که مثانه ، رحم ، تخمدان و پروستات را شامل میشود ـ می پردازد .

سونوگرافی شکم

سونوگرافی شکم ، رایج ترین نوع در انواع سونوگرافی هاست زیرا همانطور که گفته شد ارگان های زیادی داخل شکم وجود دارند که از طریق سونوگرافی می توان سلامت آنها ، حرکت اندام ها و جریان خون در رگ ها را بررسی کرد و همچنین برای تشخیص اختلالات خونی و انجام بیوپسی از آن استفاده کرد .

سونوگرافی لگن

سونوگرافی اجزا لگنی در زنان شامل رحم و تخمدان ازطریق واژینال و در مردان برای بررسی پروستات از طریق رکتال با دقت بسیار بالاتر نسبت به سونوگرافی از روی شکم انجام می شود .

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره های تماس : ۰۳۱۳۷۷۸۸۴۱۹-۰۹۲۰۹۲۱۲۳۲۷

آدرس: اصفهان، خیابان سهروردی(سیمین)، بین رودکی و سه راه سیمین، مجتمع کاژه، طبقه ٤، موسسه رادیولوژی و سونوگرافی حامی