دکتر کامران حامی | روش های تصویری مورد استفاده در رادیولوژی ( پرتوشناسی ) و در مرکز دکتر کامران حامی
روش های تصویری مورد استفاده در رادیولوژی ( پرتوشناسی ) و در مرکز دکتر کامران حامی

روش های تصویری مورد استفاده در رادیولوژی ( پرتوشناسی ) و در مرکز دکتر کامران حامی

روش های تصویری مورد استفاده در رادیولوژی ( پرتوشناسی ) و در مرکز دکتر کامران حامی

 

 

رادیولوژی و انواع آن در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر کامران حامی

رادیولوژی روش تصویربرداری می باشد که می توان به کمک آن درون بدن انسان را مشاهده کرد و علت دردها و مشکلات را تشخیص داد. رادیولوژی ( پرتوشناسی) به پزشکان در تشخیص بیماری ها کمک بسیار زیادی می کند. در رادیولوژی انرژی تابشی به تشخیص بیماری ها و برای پیش آگاهی و درمان آنها کمک می کند. این انرژی تابشی در اکثر دستگاه ها اشعه یونی می باشد. 

در مرکز رادیولوژی دکتر کامران حامی از روش ها و دستگاه های مختلفی استفاده می شود، که با امواج مختلفی مثل اشعه ایکس، امواج صوتی و امواج رادیویی کار می کنند. این مرکز یکی از بهترین مرکزهای انجام رادیولوژی و سونوگرافی در اصفهان می باشد.

دستگاه هایی که با اشعه ایکس کار می کنند

X-Ray یا رادیوگرافی ساده

در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر حامی، از این روش بیشتر برای شکستگی استخوان ها و مشکلات استخوانی و بیماری های دندانی استفاده می شود. میزان اشعه در این دستگاه کمتر از دستگاه های دیگر می باشد.

ماموگرافی

این دستگاه تصویربرداری از پستان ها را انجام می دهد. برای تشخیص بیماری های مربوط به سینه، مخصوصا تشخیص سرطان سینه استفاده می شود.

 

 

تراکم سنجی استخوان

برای اندازه گیری میزان تراکم استخوان ها و برای تشخیص و اندازه گیری میزان پوکی استخوان این روش انجام می شود.

توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن 

در مرکز دکتر کامران حامی، توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن که معمول ترین نوع توموگرافی می باشد، برای تشخیص بیماری ها و مشکلات داخلی کل بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نیز از اشعه ایکس با دوز پایین استفاده می کند. سی تی اسکن نسبت به رادیوگرافی از دقت و کیفیت بالاتری برخوردار است.

آنژیوگرافی

برای مشاهده ی رگ ها و تشخیص بیماری های عروقی از آنژیوگرافی استفاده می شود. در این روش دارو ها به داخل ورید وارد می شوند و رگ ها قابل مشاهده می باشند. برخی از بیماری ها و انسداد ها همان لحظه درمان می شوند.

 

انواع رادیولوژی در مرکز سونوگرافی در اصفهان

 

 

 

دستگاه هایی که با امواج صوتی کار می کنند

سونوگرافی

در مرکز سونوگرافی دکتر کامران حامی، سونوگرافی با بهترین دستگاه ها انجام می شود. این دستگاه از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می کند. سونوگرافی به بررسی اندام های بسیاری مثل اندام های گوارشی، شکم، لگن و دیگر نقاط بدن می پردازد. سونوگرافی یک روش بی ضرر می باشد، به همین دلیل در دوران بارداری برای بررسی وضعیت سلامت جنین و دیگر مراقبت های بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. 

سونوگرافی داپلر رنگی

از دیگر خدمات سونوگرافی در اصفهان و در مرکز سونوگرافی دکتر حامی، سونوگرافی داپلر برای تشخیص بیماری های مربوط به عروق مثل اختلالات گردش خون، وجود لخته در رگ ها و مشکلات دیگر انجام می شود. سونوگرافی داپلر رنگی نیز در موارد خاصی در دوران بارداری انجام می شود. در مواردی که سابقه سقط جنین وجود دارد، زمانی که رشد جنین کم و فشار خون در مادر بالا باشد و در برخی موارد دیگر توسط پزشک توصیه می شود.

 

 

دستگاه های مرکز دکتر کامران حامی که با امواج فرکانس رادیویی کار می کنند.

MRI

در مرکز دکتر کامران حامی، از پیشرفته ترین دستگاه های ام آر آی به منظور بررسی اندام های داخلی و مشکلات مربوط به آنها استفاده می شود. عوارض ام آر آی از رادیوگرافی و سی تی اسکن کمتر می باشد. در این روش تصاویر بسیار واضح و دقیق دیده می شوند. اگر اصول ایمنی به درستی رعایت شود، می توان گفت این روش یک روش ایمن و بی خطر می باشد.

با مراجعه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر کامران حامی در اصفهان، می توانید با کمک دستگاه های به روز و جدید و با تخصص و مهارت دکتر حامی، از تمامی خدمات این مرکز بهره مند شوید.

 

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره های تماس : ۰۳۱۳۷۷۸۸۴۱۹-۰۹۲۰۹۲۱۲۳۲۷

آدرس: اصفهان، خیابان سهروردی(سیمین)، بین رودکی و سه راه سیمین، مجتمع کاژه، طبقه ٤، موسسه رادیولوژی و سونوگرافی حامی